POSTUP PŘI PODÁVÁNÍ A VYŘIZOVÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ INFORMACE
Žádost, stížnost, petici, návrh, podnět či jiné dožádání ve smyslu tohoto zákona lze podat osobně v kanceláři starosty obce, poštou na adresu Obecního úřadu nebo elektronickou poštou na adresu: hostalkovy@pvtnet.cz
Z podané žádosti musí být zřejmé komu je určena a adresa žadatele.
U podání prostřednictvím elektronické pošty musí být rovněž uvedena příslušná identifikace žadatele.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje, není podáním ve smyslu tohoto zákona a odloží se.
V případě, že je žádost nesrozumitelná nebo není zřejmé, jaká informace je požadována, případně je formulována příliš obecně, je žadatel ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti vyzván, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů je rozhodnuto o odmítnutí žádosti.
V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti úřadu je žádost odložena a tato odůvodněná skutečnost je do 3 dnů sdělena žadateli.
PÍSEMNÁ ŽÁDOST O POSKYTNUTÍ JIŽ ZVEŘEJNĚNÉ INFORMACE
se vyřizuje sdělením údaje o tom, kde lze informace získat, a to ve lhůtě nejpozději do 7 dnů od podání žádosti. Pokud žadatel o poskytnutí zveřejněné informace trvá na jejím přímém poskytnutí, poskytne se informace formou její kopie, a to ve lhůtě nejpozději do 7 dnů od podání žádosti. Kopie zveřejněné informace se poskytuje za úhradu nákladů podle sazebníku úhrad.
JEDNODUCHÉ ÚSTNĚ PODANÉ ŽÁDOSTI
se vyřizují ústní formou neprodleně. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel poskytnutou informaci za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
PÍSEMNÉ ŽÁDOSTI O POSKYTNUTÍ POŽADOVANÝCH INFORMACÍ
se vyřizují ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí podání pro vyřízení, a to písemně, nahlédnutím do spisu, včetně možnosti pořídit kopii. V případě, že vyhledávání a zpracování informací vyžaduje delší časovou náročnost lze lhůtu prodloužit nejvýše o 10 dní, a to pouze z důvodů uvedených v zákoně, jimiž se rozumí:
vyhledávání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
a) a) vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
b) b) konzultace s jiným subjektem povinným poskytovat informace podle zákona, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti,
O prodloužení lhůty a o jeho důvodech informuje Obecní úřad žadatele, a to ve lhůtách podle odstavce 3 ( § 14 odst.4 zákona ).
Nebyla-li ve stanovené lhůtě informace poskytnuta, má se za to, že bylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti (§ 15 odst.4 zákona).
Nelze-li písemné žádosti vyhovět a nebyla-li žádost odložena, vydá se rozhodnutí o zamítnutí žádosti (§15 odst. 1 zákona), které se doručuje do vlastních rukou žadatele ( §15odst.3 zákona).
Rozhodnutí se vydává do 15 dnů od podání žádosti (§ 14 odst.3 písm.c/ a § 20 odst.3 zákona ). Nebylo-li v této lhůtě rozhodnutí vydáno, má se za to, že bylo vydáno rozhodnutí o odepření informace ( §15 odst.4 zákona).
Jste zde: Úvod > Dokumenty > Postup při vyřizování žádosti o informace
© Obec Hošťálkovy | Tvorba webových stránek Užitečnýweb.cz | prohlášení o přístupnosti
Počet návštěv (od 3.1.2012):